‘Merk: Alfa Romeo
Type: 2000 GTV Twin Spark Conversie !
Bouwjaar: 30 juni 1987
Kenteken: TN-73-KB

2000 GTV Twin Spark ConversieP1030968P1030969P1030971P1030972P1030974P1030975P1030976P1030977P1030979P1030980P1030981P1030982P1030983P1030984P1030985P1030986P1030987P1030988P1030990P1030991P1030992P1030993P1030994P1030995P1030996P1030997P1030998P1030999P1040002P1040003P1040004P1040005P1040006P1040007P1040008P1040009P1040010P1040011P1040012P1040013P1040014P1040015P1040016P1040017P1040018P1040019P1040020P1040021P1040022P1040023P1040024P1040025P1040026P1040027P1040028P1040029P1040030P1040031P1040032P1040033P1040034P1040035P1040036P1040037P1040038P1040039P1040040P1040041P1040042P1040043P1040044

Zoek je een originele “alfetta GTV” ? Dan is dit bijzondere exemplaar niet voor jou bestemd !
Maar lees rustig eens verder :
Medio 1987 is deze 2000 GTV in Zwitserland afgeleverd aan de 1e eigenaar, die er slechts een jaar gebruik van heeft gemaakt. In 1988 is de GTV in Nederland op kenteken gezet, waarna deze GTV op 04 juli 2002 door de huidige eigenaar is aangekocht. Op dat moment was er sprake van een ongelooflijk harde carrosserie waar nooit aan is gelast cq gespoten met een kilometerstand van slechts 79.000 km. De GTV verkeert op dat moment in alle opzichten in een geheel originele en zeer goede staat.
Toch heeft de bezitter op dat moment besloten van deze maagdelijk 2000 GTV, de carrosserie volledig onder handen te nemen en te maken tot hetgeen er nu door “Vrehen Classico” wordt aangeboden:
De 2000 GTV is tot op de laatste schroef uit elkaar geweest, en daarna is elk onderdeel behandeld en weer gemonteerd.
De 2000 GTV is voorzien van de volledige techniek van een Alfa Romeo 75 2.0 Twin Spark nadat ook al deze bestanddelen stuk voor stuk zijn voorzien van corrosiebehandeling en delen welke onderhavig kunnen zijn aan slijtage zijn vervangen door nieuwe NOS parts:
Speciale accu (kleiner lichter)
Nieuwe velgen type: borbet 7,5 J x 16 “ vv banden : Toyo Proxes 205/50R16.
Nieuwe Schokdempers Koni geel rondom.
Verzwaarde torsiestangen.
Verstelbare Uniballs.
Eibach verlagingset.
RVS remleidingen
Tarox remschijven voòr vv Roesch remblokken. (achter standaard A 75 2.0 TS)
K&N luchtfiler.
SCM goedgekeurd Alarm icm (niet standaard afkomstig A 75) Centrale deurvergrendeling.
Electrisch bedienbare prortierruiten. (afkomstig GTV 6)
Nardistuurwiel.
Luchthoorn ééntonig ipv standaard klaxon.
Sebring uitlaat vanaf het spruitstuk tot en met de einddemper.
Isostatisch schakelmechanisme (schakelt makkelijker en sneller)
Volledige gereviseerde Twin Spark motor met bijbehorende versnellingsbak welke is voorzien van sper.
Oliekoeler.
Carrosserie is helemaal kaal gemaakt om daarna wederom te voorzien van een nieuwe laklaag.
Alle holle ruimtes zijn behandeld met RX 5 waardoor roestvorming niet meer mogelijk is
De gehele onderzijde is voorzien van RX 10
Alle wielophangingsdelen zijn nieuw gespoten waardoor deze beter zijn als toen de auto nieuw uit de fabriek kwam.
Alle rubbers van zowel ophanging als aandrijving zijn vervangen door nieuwe-.
Schuifdak origineel àf fabriek (handbediend)
Nieuwe voorruit
Origineel door Rayton Fissore ontworpen voor de GTV “grand prix” uitbouw set. Eveneens in de kleur van de carrosserie gespoten. (behalve de bijbehorende grill – wel aanwezig -)
Nieuw reservewiel met nieuwe band.
Stuurbekrachtiging (afkomstig A 75)
Al met al kan men spreken van een volledige nieuwe GTV zonder één spatje roest waaraan nooit is gelast, maar welke enkel om corrosie te voorkomen preventief is behandeld.
Deze 2000 GTV voorzien van een krachtige (148 PK) 75 Twin spark motor rijdt gewoonweg als nieuw, schakelt als “boter” en klinkt met haar sonore alfasound als een echte Alfa.
Saillant detail is dat er na de restauratie welke heeft plaatsgevonden tussen 04 juli 2002 en medio 2003 door de eigenaar slechts 1.763 KM ! mee is gereden.

Waarom ?

Hij vond het gewoon zonde om hem te gebruiken na de restauratie !
In de tussenliggende periode heeft de GTV slechts één tot twee per jaar een ritje gemaakt van een kleine 100 km, waarna de GTV weer mocht slapen in haar droge en veilige garage.

Een ultieme kans om in het bezit te komen van een pracht van een GTV voorzien van veel verbeteringen en optie’s.
Prijs: € xx.xxx,= (marge)’